Handelsbetingelser
https://www.heylove.dk/ ejes og drives af firmaet:
Heygroup ApS
CVR-nr 42576468
Snerlevej 32
8870 Langå, Danmark
"Leverandøren" (herefter “vi”)
Handlende med Leverandøren betegnes som "Køberen" (herefter “du/dig”)
Aftalegrundlaget
Disse handelsbetingelser gælder for enhver aftale om vores salg og levering af produkter og/eller tjenesteydelser til dig.
Din angivelse af særlige vilkår for os anses ikke som en fravigelse af disse handelsbetingelser, medmindre vi udtrykkeligt og skriftligt har accepteret disse.
Vores ydelse i aftalen med dig kaldes herefter ”Bestillingen”.
Bestilling
Aftale mellem dig og Heylove.dk anses først for indgået, når vi har fremsendt ordrebekræftelse eller faktura herpå.
Efter din bestilling sender vi en bekræftelse via e-mail, til den e-mailadresse du har angivet, da du oprettede din bestilling. Hvis du ikke modtager en bekræftelse, kan det skyldes, at du har angivet en forkert e-mailadresse. Hvis du ikke hører fra os, bedes du kontakte os hurtigst muligt for at sikre, at din bestilling er behandlet korrekt. Vi trækker ikke penge fra dit betalingskort, før din pakke er afsendt fra vores lager.
Når du handler med Heygroup.dk indgås aftaler på dansk. Købeloven finder anvendelse ved køb på Heygroup.dk
Forudbestilte produkter
Hos Heylove.dk kan du forudbestille produkter, som du gerne vil have fingrene i, selvom produkterne ikke er på lager endnu.
Når du forudbestiller en vare, fremgår det tydeligt på produktet, i kurven og på din ordrebekræftelse, hvornår vi forventer at få varen på lager igen. Vi sender forudbestillinger så snart, vi har samtlige af produkterne i din bestilling er på lager. Det betyder altså, at hvis din bestilling indeholder produkter, vi har på lager, samt forudbestilte produkter, bliver din bestilling ikke sendt, før alle produkter er på lager.
Hvis du ikke ønsker at vente din bestilling, anbefaler vi derfor, at du ikke foretager en forudbestilling hos os, før produktet er på lager.
Levering
Vi leverer vores varer til Danmark med undtagelse af ikke brofaste øer. Vi leverer med PostNord eller GLS, og du kan få leveret din pakke fra kun 32 kr. Prisen på fragten afhænger af vægten af din samlede ordre og leveringsadressen.
Hvis du handler for mere end 499 DKK, kan du glæde dig over gratis levering til en pakkeshop eller et udleveringssted. Forventet leveringstid vil variere afhængigt af, hvad PostNord eller GLS oplyser.
Du vil altid modtage et track and trace nr. med dertilhørende link så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig. Når du har modtaget dit track and trace nummer kan der gå op til 24 timer før du kan se en statusopdatering på linket. Det er afhængigt af, hvor hurtigt PostNord eller GLS ekspederer din pakke.
Hvis din leverance uheldigvis er blevet forsinket i adskillige dage eller slet ikke er dukket op, skal du ikke bekymre dig. Vi sørger nemlig for at sende en ny bestilling afsted, uden at opkræve ekstra omkostninger, hvis du gør os opmærksom på, at din leverance ikke er kommet frem.
Som forbruger har du altid mulighed for at hæve dit køb og få pengene tilbage, hvis leveringen er blevet forsinket. Ifølge Købeloven § 74 skal din ordre leveres senest 30 dage efter, at du har afgivet den, medmindre der er aftalt andet. Hvis du oplever forsinkelser, kan du ophæve købet og få pengene tilbage inden for 14 dage. Vi vil dog gøre opmærksom på, at vi ikke kan holdes ansvarlige for forsinkelser, der skyldes eksempelvis indfortoldning.
Levering anses for sket, når ordren er overgivet til dig eller en repræsentant, medmindre du indgår aftale om levering med en fragtfører, som ikke er udbudt af os, da levering i så tilfælde vil anses for sket ved overgivelse af ordren til denne fragtfører.
Bemærk venligst, at hvis den pakkeboks eller pakkeshop, som du har valgt, er fyldt op, vil din pakke i stedet blive leveret til en nærliggende pakkeboks eller pakkeshop. Vi vil altid bestræbe os på at finde en løsning, så du kan modtage din pakke hurtigst muligt.
Retur- og fortrydelsesret
Du har som forbruger ret til 14 dages returret* på varer du køber online, vi har dog, som en service hos Heylove.dk, valgt at yde op til 30 dages returret*.
30 dages begrænset returret
Du kan returnere dit køb hos os inden for 30 dage, men der er en begrænset returret*. Du skal blot kunne returnere varen i væsentligt samme stand, kvalitet og mængde, som da du modtog den, herunder uåbnede glidecremer, fødevarer og batterier. Du skal returnere både varen og emballagen i samme stand, og originalemballagen skal være ubeskadiget.
*Hvis du åbner emballagen på intime produkter, bortfalder retur- og fortrydelsesretten på grund af hygiejniske årsager. Du har mulighed for, at åbne varer som ikke er til intimbrug, hvis du kan returnere dem i væsentligt samme stand, kvalitet og mængde. Du mister dog returretten, hvis du bruger varen på en måde, hvor salgsværdien væsentligt formindskes.
Varens stand, når du sender retur
Vi ønsker at gøre det klart, at hvis du åbner eller prøver en vare, vil vi betragte den som brugt, medmindre andet fremgår ovenfor i henhold til ovenstående i forhold til din konkrete. Derfor vil du, ved fortrydelse af købet, kun modtage en del eller intet af købsbeløbet tilbage, afhængigt af varens handelsmæssige værdi. Du kan trygt prøve lingeri, så længe du sørger for at returnere det i samme stand og emballage som ved modtagelsen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Vi vil gerne sikre, at du er fuldt ud tilfreds med dit køb hos os. Hvis du mod forventning skulle fortryde dit køb, vil vi refundere det beløb, du har betalt til os. Hvis der er en værdiforringelse på varen, som skyldes din brug eller håndtering af den, vil det blive trukket fra det oprindelige købsbeløb.
Når du har benyttet din fortrydelsesret, vil vi refundere købsbeløbet på de returnerede produkter uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at vi har modtaget din besked om fortrydelse af købet.
Vi vil tilbagebetale pengene ved hjælp af samme betalingsform, som du brugte ved den oprindelige transaktion, medmindre du specifikt har accepteret en anden tilbagebetalingsform.
Vær opmærksom på, at vi kan tilbageholde din betaling, indtil vi har modtaget varen retur.
Når du afleverer din pakke, så sørg altid for at få en kvittering for indlevering af pakken, som bevis for din returnering.
Har du fortrudt dit køb eller ønsker at returnere din ordre skal du udfylde vores returneringsformular, når vi har modtaget din besked, hjælper vi dig igennem returneringsprocessen.
Priser
Alle vores produktpriser angivet i danske kroner (DKK) og inklusiv de til enhver tid gældende moms og andre afgifter. Vi tager forbehold for udsolgte varer og eventuelle fejl i angivne priser. Alle priser er dagspriser og kun gældende på den dag, du foretager din bestilling.
Tilbudspriser er kun gældende i en begrænset periode og vil efter endt periode ikke kunne benyttes, med mindre andet er aftalt. Tidsbegrænsning vil ofte fremgå i forbindelse med tilbuddet. Tilbud gælder så længe lager haves.
Betaling
Heygroup.dk modtager betaling via disse udbydere:
- Visa/Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard debet, Maelstrom og JCB.
- Mobilepay Online
- Apple pay
Betaling vil først blive trukket på din konto, når den fysiske vare afsendes eller det virtuelle produkt er oprettet med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Ved brug af betalingskort, debit såvel som kredit, sker en reservation af det beløb der handles for. Dette beløb er reserveret indtil vi, har behandlet og afsendt din ordre. Når ordren er afsendt, hæves pengene på kontoen. Reservationstiden afhænger af produktet/ydelsen.
Ved debit kort, vil du kunne se at pengene er reserveret på din konto og at dit rådighedsbeløb vil her stå som værende mindre. Annullerer du eller vi efterfølgende din ordre, så kan vi ikke hæve pengene, men reservationen vil fortsat gælde i en periode.
Bemærk at kun din bank (eller kortudsteder) vil kunne ophæve reservationen.
Vi opbevarer kun de oplysninger, der er nødvendige for at levere din ordre, og vi kan ikke videregive kortoplysninger eller trække beløb flere gange. Vi bruger cookies for at forbedre din købsoplevelse og sikrer, at dine oplysninger er beskyttet. Læs hele vores cookie-politik her.
Vi benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder din data er sikker og ikke kan læses af andre udefrakommende. Vores egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Varer på www.heylove.dk er kun rettet mod forbrugere, og kun forbrugere kan foretage køb på websitet. Når du køber en vare, bekræfter du, at du ikke køber den som erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg. Vi forbeholder os retten til at annullere en ordre, hvis vi vurderer, at købet er foretaget af en erhvervsdrivende eller med henblik på videresalg.
Aldersgrænse
Når du handler på Heylove.dk, skal du være fyldt 18 år for at kunne gennemføre et køb. Når du bestiller på vores hjemmeside, bekræfter du, at du er fyldt 18 år.
Reklamation
Du har reklamationsret i overensstemmelse med købeloven og dansk rets regler i øvrigt. Det betyder, at du har 24 måneders reklamationsret hvis varen har omfattende mangler, der konstateres ved varens normale anvendelse.
Det betyder altså, at alt efter den specifikke situation, kan du vælge at få varen repareret, ombyttet eller få et afslag i prisen. Vi betaler fragten for returneringen af den fejlbehæftede/ ødelagte vare. Hvis du har modtaget en forkert vare eller størrelse, tilbyder vi dig en gratis returlabel, og vi sørger for at sende dig den korrekte vare så hurtigt som muligt.
Hvis vi ikke kan erstatte en vare af den ene eller anden grund, tilbyder vi en refundering eller et tilgodebevis.
Reklamation skal være modtaget af os på e-mail inden for rimelig tid, efter du konstaterede eller burde have konstateret manglen. Du skal vedhæfte dokumentation for fejlen eller manglen i form af video eller billede materiale. Derefter vil vi vende tilbage til dig.
Såfremt du ikke påberåber dig en mangel indenfor reklamationsfristen på 24 måneder, mister du din ret til at gøre misligholdelsesbeføjelser gældende samt fremsætte krav i anledning af manglen.
Ved omfattende mangler og/eller fejlbehæftede/ødelagte varer bedes henvendelse ske til:
E-mail: kundeservice@heylove.dk
Adresse: Heygroup ApS, CVR-nr 42576468, Snerlevej 32, 8870 Langå, Danmark
Bemærk at vi ikke tager imod din pakke, hvis returpakken er sendt pr. efterkrav.
Klage
Du kan indgive en klage over en vare eller tjenesteydelse til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Køberen kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.
Såfremt du har bopæl i et andet EU-land, skal klagen indgives på EU-Kommissionens online klageplatform: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Angives en klage her, skal vores e-mail adresse oplyses: kundeservice@heylove.dk
Databehandling
I det omfang vi modtager almindelige personoplysninger fra dig som led i indsamlingen af relevante kundeoplysninger ("personoplysningerne"), vil disse blive behandlet sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende dansk og EU-lovgivning, herunder persondataforordningen (EU) 2016/679 og databeskyttelsesloven.
Formålet med indsamlingen og behandlingen af personoplysningerne er således at kunne levere den aftalte bestilling. Vi må kun anvende personoplysningerne til de formål, som de er indsamlet til.
Vi anvender tredjeparter til behandling af alle eller dele af personoplysningerne. Vi har indgået databehandleraftaler med pågældende tredjeparter og garanterer dermed, at de gældende regler om beskyttelse af personoplysninger overholdes.
Du kan til enhver tid henvende sig til os for at få adgang til oplysninger om tredjeparterne, der behandler alle eller dele af personoplysningerne.
Du kan til enhver tid læse mere om vores behandling af personoplysninger, samt hvilke rettigheder der tilfalder dig som datasubjekt, i vores privatlivspolitik.
Andre vilkår
Vi forbeholder os ejendomsretten til bestillingen, indtil din fulde betaling er sket.
Lovvalg og værneting
Vores aftale er underlagt og skal fortolkes i henhold til dansk ret.
Enhver tvist eller uoverensstemmelse, som måtte opstå i forbindelse med nærværende aftale, skal søges løst ved mediation gennem Mediationsinstituttet (www.mediationsinstituttet.dk) og skal finde sted i overensstemmelse med de til enhver tid gældende regler for behandling af sager ved Mediationsinstituttet.
Når en tvist efter din eller vores fælles opfattelse er opstået mellem os, er både du og vi berettiget til at indgive begæring til Mediationsinstituttet om påbegyndelse af mediation.
Mediationen indebærer ikke afkald på at bruge retsmidler som arrest og fogedforbud og er ikke til hinder for, at en Part anlægger en retssag ved domstolene i overensstemmelse med det anførte nedenfor, eller indleder andre retslige skridt i anledning af den opståede tvist for at undgå retsfortabende passivitet eller forældelse.
Hvis tvisten ikke løses ved gennemført mediation, er hver af Parterne berettiget til at kræve tvisten afgjort ved de danske domstole.